De No. 1 in het helpen en ondersteunen van starters, doorstarters en herstarters!

“Hoe kan ik mijn verkoop en marketing omzet op een makkelijke manier verhogen?”

o9

Als een entrepreneur zal uw eerste prioriteit moeten zijn: het verkrijgen van een sales en marketing machine die continu een aanzienlijke cashflow voor uw bedrijf genereert samen met heel veel tevreden klanten.

Iedere uitgekiende ondernemer zal zichzelf de volgende vraag moeten stellen, net zo lang totdat het antwoord als een overduidelijke blauwdruk in zijn mentale geest staat:

“Hoe kan ik mijn verkoop en marketing omzet op een makkelijke manier verhogen?”

Het antwoord op deze vraag is: door het inhuren van een uitgekiende Business Coach met ervaring in sales en marketing branches.

Geld moet rollen en als ondernemer zal uw eerste doelstelling moeten zijn dat uw bedrijf een continue inkomstenmachine is. Hierdoor krijgen u en uw medewerkers de mogelijkheid om vooruit te denken en te blijven groeien.

Voor veel ondernemers is dit vaak erg moeilijk te bereiken.

o10

Als de uitdagingen van het huidige economische klimaat om de hoek komen kijken, moeten veel bedrijven hun deuren al sluiten voordat ze hun bedrijfsinvestering hebben kunnen afbetalen.

Zonder professionele coaching, slimme strategieën of een krachtige marketingcampagne, vliegen bedrijven van de ene inefficiënte tactiek naar de andere, in de hoop hét wondermiddel te vinden om vooruit te komen. Dit is zeer riskant voor zowel de ondernemer als voor de medewerkers.

Het ondernemerschap moet juist leuk zijn en niet ingewikkeld.

Bij Stichting de Herstart helpen wij u om al uw bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Het komt erop neer dat wij mee gaan delen in uw bedrijfsDNA, want wij weten heel goed hoe het ondernemerschap reilt en zeilt!

o11

Hieronder een greep uit de talrijke gunstige veranderingen die onze klanten in de loop der jaren als gevolg van  onze business coaching hebben ervaren:

  • Een verlaging in werkuren van 60 naar 40 uur per week, met een verhoogde omzet.
  • Een omzetverhoging van 15 tot 38% binnen 10 maanden.
  • Een wijziging van het maken van 1 product naar het ontwikkelen van meervoudige producten, met een jaarlijkse omzetverhoging van 50%
  • De overgang van een bedrijfsmodel waar de eigenaar bijna aan onderdoor ging, naar een goedlopend bedrijf met hoge omzetten en een kwalitatief goed leven ernaast.

Een eigenaar met meer focus om strategisch betere bedrijfsplannen door te voeren, dankzij het wijzigen van een slecht managementteam naar een effectief, ervaren en enthousiast team.

De volgende Sales & Marketing tips kunnen ook úw bedrijfsuitdagingen oplossen:

Sales & Marketing tip 1: Gooi alle oude sales- en marketinghandleidingen in de prullenbak. Het enige wat er echt toe doet is wat er vandaag de dag speelt op het gebied van sales en marketing. De sales-en marketingwereld is aan veel veranderingen onderhevig, dus voordat je begint met het implementeren van sales- en marketingstrategieën, moet je er zeker van te zijn dat het past in de huidige omstandigheden van deze tijd.

Sales & Marketing tip 2: Let op de inhoud van uw boodschap, ook wel: ‘contentmarketing’. Gebruik content om uw bedrijf te promoten. Zolang uw materiaal kwalitatief goed is, zal contentmarketing optimaal voor u kunnen werken.

Sales & Marketing tip 3: Focus op de belangrijkste strategie. Kernvraag hierbij is: welke strategie zal ons meer omzet binnen een zo kort mogelijke tijd bezorgen?

Sales & Marketing tip 4: Leer de ‘track & trace’ van uw bestaande klanten. Klanten laten altijd sporen na. Door deze sporen te volgen, kunt u kwalitatief betere klanten blijven aantrekken. Dit is geen administratief, maar een cognitief proces.

Sales & Marketing tip 5: Meet de sales- en marketingtrechter door. Dit is van belang in het ‘sales- en marketinglandschap’. Als u meer informatie wenst over hoe u uw eigen bedrijfstrechter in elkaar kunt zetten om precies te weten hoe uw klanten denken, stuur dan een e-mail naar marketing@ondernemersvergadering.nl en we zullen er in een gratis intakegesprek grondig op ingaan.

Sales & Marketing tip 6: Gebruik de ‘vooruitgangstactiek’. Je bedrijfstactiek moet gebaseerd zijn op het helpen van klanten om vooruit te komen tijdens hun zoektocht. Kies dus slimme tactieken die speciaal gericht zijn op het helpen, begeleiden en ondersteunen van uw klanten tijdens hun ‘expeditie’ op zoek naar het ideale product of de ideale dienst.

Sales & Marketing tip 7: Weeg uw product of service af. Als u niet weet wat niet werkt, hoe kunt u het dan verbeteren? Het is cruciaal om alle stappen van uw klant af te wegen. Op deze manier worden uw volgende stappen tot succes op een presenteerblaadje aangereikt.

Sales & Marketing tip 8: Leer uw eigen ‘bedrijfstrechter’ begrijpen. Bijna alle B2B-bedrijven moeten zorgen voor voldoende leads. Deze leads moeten worden gekoesterd zodat ze uiteindelijk echte klanten kunnen worden. U moet dus goed weten welke rol uw marketingmachine speelt in uw bedrijf. Als u begrijpt wat uw klanten nodig hebben, kunt u ze alles geven om zeker te zijn van hun aankoop. Analyseer dus het gedrag van uw leads en implementeer een ‘scoorsysteem’ voor uw specifieke ‘bedrijfstrechter’. Indien u meer informatie wenst over hoe u uw eigen bedrijfstrechter in elkaar kunt zetten om precies te weten hoe uw klanten denken, stuur dan een e-mail naar marketing@ondernemersvergadering.nl en wij zullen in een gratis intakegesprek grondig op ingaan.

Sales & Marketing tip 9: Hou uw website simpel en overzichtelijk. Zoekmachineoptimalisatie is nog altijd de meest belangrijke tool in internetmarketing. Maak uw website Google-vriendelijk en laat u hierbij uiteraard adviseren. Bezoekers zijn tegenwoordig erg verwend en willen in één oogopslag zoveel mogelijk interessante informatie zien. Is dit niet het geval, dan gaan ze snel door naar de volgende. Hoe ingewikkelder uw website is, hoe minder klanten u over zult houden.

Sales & Marketing tip 10: Zorg ervoor dat al uw digitale producten ‘responsive’ zijn en geschikt voor het gebruik op apparaten, zoals mobiele telefoons, tablets en iPads. Ook de responsiveness van uw website is waar Google bijzonder oplettend op is.

o12
o13
o14